case

Profiltra: verleden, heden en toekomst

Vier je jubileum en vertel je corporate story

case

Hoe vier je als bedrijf een bijzonder jubileum? Met een bedrijfsfilm, corporate story, of corporate history! Deze kan zowel intern als extern gebruikt worden om relaties te betrekken bij de bijzondere geschiedenis van je organisatie, zoals Glorydays Media heeft ervaren bij de Almeerse firma Profiltra; een hechte organisatie die klanten bedient over de hele wereld. 

Profiltra bestond in 2016 precies 75 jaar: een mooi moment om uitgebreid bij stil te staan. Het oorspronkelijk uit Amsterdam afkomstige bedrijf werd opgericht ten tijde van de Tweede Wereldoorlog, was actief in het verzet, en groeide na de bevrijding als kool. Het hield en houdt zich bezig met de import en fabricage van diverse filtrageproducten voor industriële toepassingen. Expertise, maatwerk, innovatie en klantgerichtheid zijn hierbij enkele kernbegrippen.

Glorydays Media werd gevraagd een filmpje te maken over verleden, heden en toekomst van Profiltra. Een aantal elementen gaven het filmpje vorm. Zo was daar het redelijk uitgebreide bedrijfsarchief, waarin zich niet alleen veel interessante correspondentie bevond, maar ook veel foto's. Interviews met de bedrijfssecretaris, die al heel lang bij het bedrijf werkzaam was en vele anekdotes kende, en de huidige directeur zorgen voor een 'insidersblik'. Nieuw gedraaide shots van het bedrijf en het personeel - onder andere gefilmd met een drone - geven, in combinatie met gelikte 3d-graphics, het filmpje een hoge production value. Een professionele voice-over praat het geheel aan elkaar.

 

Met een bedrijfsfilm bereik je in één keer meerdere doelen. Het is een kans aan zowel intern als extern de wortels van je bedrijf te tonen. Met zo'n lange geschiedenis zal immers niet iedereen binnen het bedrijf het complete verhaal erachter kennen. Ook bij het aanwerven van nieuw personeel kan het communiceren van verleden en visie een belangrijke factor zijn.

Datzelfde geldt voor externe partijen, of het nu bestaande of potentiële klanten of leveranciers zijn. Een lange geschiedenis toont immers de bestendigheid en betrouwbaarheid van het bedrijf als partner en geeft het tegelijk een menselijk gezicht; het is hiermee een fantastische marketingtool.

Een bedrijfsfilm laten produceren is niet alleen een uitstekend moment om te tonen waar je vandaan komt en waar je je op dat moment bevindt, maar zeker ook duidelijk te maken waar je als bedrijf naartoe gaat. Lessen uit het verleden geven immers vorm aan het heden, en bepalen daarmee ook de toekomst.

360 graden video

Met zoveel expertise op het gebied van video over de vloer was een vraag van Profiltra aan Glorydays Media met betrekking tot de toepassing van 360 graden video snel beantwoord. Doel was bezoekers van een beurs in het buitenland het bedrijf en de diverse afdelingen te tonen op een niet alledaagse manier. Glorydays Media koos voor een VR-rondleiding waarbij kijkers een 360 graden blik gegund werd op de burelen van Profiltra.

 

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!

Kies je werkgebied en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom video op jouw vakgebied 

  • Trends & nieuwe technologie
  • Inspirerende en succesvolle videoprojecten
  • Tips en tricks voor het ontwikkelen van een videostrategie