case

Zes voorbeelden van Corporate Storytelling door Glorydays Media

Feiten worden vergeten, verhalen worden doorverteld

case

Op het gebied van bedrijfsfilms heeft Glorydays Media de nodige ervaring opgebouwd. Bedrijfsfilms (ook wel: corporate stories of corporate histories genoemd) zijn een krachtige manier om je organisatie te presenteren, zowel intern als extern. Een bedrijfsfilm is een verhaal van uw organisatie dat uw merk verbindt met consumenten. Een verhaal dat management verbindt met werknemers. Een verhaal over gedrevenheid, passie, trots en ambitie. Een verhaal dat mensen in beweging kan brengen.

Laten we enkele voorbeelden erbij nemen. Zaken die aan de orde komen zijn onder andere: Wat is de geschiedenis van de organisatie? Wat maakt de organisatie bijzonder? Wat zijn de problemen waarmee ze te maken hebben en  met welke oplossingen kwamen ze? Mensen uit de organisatie zelf het verhaal laten vertellen werkt het beste: dat maakt het verhaal persoonlijk en authentiek.

Mevrouw de professor - over positie van vrouwen in de top van de wetenschap
Het LNVH (Landelijk Netwerk Vrouwelijke Hoogleraren) liet door Glorydays Media een film maken over de positie van vrouwen in de wetenschap. Hoe kan het dat slechts 13% van de hoogleraren aan de Nederlandse universiteiten vrouw is? En hoe kan de doorstroming van vrouwen naar hogere wetenschappelijke posities bevorderd worden? Deze film zet het LNVH en een van haar doelen op de kaart: de bewustwording van de positie van vrouwen in de wetenschap.

 

 

Oranje-Nassau Mijnen: herinneringen aan het mijnverleden
In opdracht van de Oranje-Nassau Groep werd een documentaire geproduceerd, die onderdeel is van het boek Oranje-Nassau Mijnen. Een pionier in de Nederlandse steenkolenmijnbouw 1893-1974. Interviews met oud-mijnwerkers over de start van de Oranje-Nassau Mijnen, het werken in de mijnen en de uiteindelijke ondergang ervan, worden in de documentaire afgewisseld met indrukwekkend archiefmateriaal.

 

 

 

De Mariniers. Een wereldkorps
Het in 1665 opgerichte Korps Mariniers kent een veelbewogen geschiedenis. Een dvd-box van drie dvd’s met een totale speelduur van maar liefst meer dan zeven uur belicht de wereldwijde inzet van dit keurkorps. Het bevat onder meer uniek, nog niet eerder vertoond beeldmateriaal uit de archieven van het Nederlands Instituut voor Militaire Historie en de Audio Visuele Dienst van Defensie, en een hoofdfilm waarin de geschiedenis van het Korps Mariniers wordt verteld. Het recente verleden van het korps komt hierin tot leven door de herinneringen van mariniers zelf. Van de mannen die nog kunnen navertellen hoe het er in de meidagen van 1940 aan toeging tegen de Duitsers op de Maasbruggen in Rotterdam, tot mariniers die in Uruzgan op missie waren.

 

 

De dvd-box was niet alleen een mooi moment om al het unieke archiefmateriaal te presenteren, maar zette het korps ook neer als een ervaren krijgsmachtonderdeel, dat veel ervaring heeft met wereldwijde inzet. Een mooi visitekaartje dus, dat het korps op de kaart zet, gebruikt kan worden in de werving van nieuw personeel, en publiek én politiek wijst op het belang van het Korps Mariniers.

Hogeschool maken in Rotterdam - 25 jaar Hogeschool Rotterdam
Een corporate history over de geschiedenis van de Hogeschool Rotterdam ter begeleiding van het boek (Hoge)school maken in Rotterdam. Hierin wordt het verhaal verteld van het 25-jarig jubileum van deze onderwijsinstelling, dat begon als een verstandshuwelijk van negentien (!) onderwijsinstellingen uit Rotterdam, Delft en Dordrecht. Langzaamaan transformeerde de Hogeschool Rotterdam van een in zichzelf gekeerde gemeenschap tot een maatschappelijk betrokken school van en voor alle Rotterdammers. Een belangrijke boodschap – waard om nog eens helder uiteen te zetten.

 

 

Profiltra
Het Almeerse bedrijf Profiltra, dat maatwerkoplossingen levert op het gebied van additieven, pigmenten, filtratie, afdichtingen, leidingtechniek en vuurvaste materialen, bestond in 2016 75 jaar. Profiltra wilde dit jubileum luister bijzetten met een video over heden, verleden en toekomst van de organisatie. Uiteraard kwam er ook een ondertitelde versie, zodat de vele internationale partners kennis konden nemen van de achtergrond van dit opmerkelijke bedrijf, dat onder andere betrokken was bij het verzet in de Tweede Wereldoorlog.

 

 

BOEi
BOEi is een maatschappelijke onderneming die zich bezighoudt met de restauratie en herbestemming van cultureel, industrieel, agrarisch en religieus erfgoed. Is er een betere, aantrekkelijkere, makkelijker te delen manier dan video om de diverse projecten aan een groot publiek, lokaal betrokken partijen en geïnteresseerde gebruikers te tonen?

 

 

Great stories happen to those that can tell them

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!

Kies je werkgebied en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom video op jouw vakgebied 

  • Trends & nieuwe technologie
  • Inspirerende en succesvolle videoprojecten
  • Tips en tricks voor het ontwikkelen van een videostrategie